Mål 1 check.

Mitt första mål som jag satt upp efter operationen har jag uppnått torsdag 22 september.
Målet var att kunna ha ett par byxor som jag köpt och sparat bara för att jag en gång ska kunna använda dom.
Nu går jag vidare mot mål 2.
Jag har satt upp 5 mål som jag ska uppfylla.
Mål 2 och 3 kanske jag klarar innan nyår men det är bara en uppskattning,
Mål 4 och 5 har inte med min vikt att göra, det har med min livssituation att göra.
Dessa 2 mål är lite svårare att tidsbestämma eftersom dom kan komma för de andra målen.
Låter konstigt men så är det, konstig man gör konstiga saker.

Jag har fått fortsatt jobb hos Piteå Summergames till sista juni, helt perfekt trivs mycket bra med trevliga arbetskompisar och mycket varierande arbetsuppgifter.

I fredags hade jag en riktig depparkväll.
Det var ganska länge sen sist, men jag tror att det dåliga vädret påverkar mig mer än jag vill tro.
När jag mår dåligt så brukar jag skriva dikter, det hjälper för mig.

En fredagskväll  

Sitter i min ensamhet,

hösten gör sig påmind,

utanför mitt fönster,


Mörkret, regnet,

intensivt och ljudligt,

förstärker mitt sinne


Eftertänksam,

reflekterande,

om Livets mening


Svävar i ett tomrum,

av emotioner,

som är svårt att fylla


Söker efter Kärlekens budskap

på en slingrande väg,

med förrädiska gropar,


Fylld av förväntan,

spänning och upprymdhet,

söker jag vidare.


Känslorna,

starkare än stål,

som tar tag i mig,


Dom fyller mitt liv,

med innebörd,

och gör det värt att leva


Utan känslor,

vore livet tråkigt.

med känslor,

Är Livet underbart



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0