Kan man bli kär

Eftersom det var så länge sen jag var kär har jag googlar fram följande som kanske kan vara till lite hjälp för mig.
Man vet aldrig vad som kan hända, därför kan det vara bra att vara förberedd på vad som kan hända.
Man måste ju tyda tecknen som tyder på att man är kär.


Att beskriva kärlek är nästan omöjligt. Alla upplever kärleken på olika sätt.
Och det kan kännas olika från gång till gång. Ingen forskare har hittills lyckats lösa kärlekens gåta.
Människor blir kära, så är det bara.
En sak är säker, kärleken lämnar ingen oberörd.
Är du lyckligt kär känner du dig stark och glad, är du däremot olyckligt kär är det som om hela världen rasar samman.
Vågar inte släppa fram det!
Kanske vill du inte ens erkänna för dig själv att du är förälskad.
För vad ska det leda till, vad måste du göra då?
Det är du själv som bestämmer om du ska göra något eller bara låta det stanna vid en känsla.
Du kan tillåta dig att känna längtan, pirr och upphetsning, utan att skrämma dig själv med att ”han eller hon vill inte ha mig” eller ”det här klarar jag inte”.
Tycker att allt är underbart!
Du tycker att livet är fantastiskt och vill dela med dig av ditt lyckorus med hela världen.
Grattis! Unna dig lyckan.
Kan inte äta!
Konstigt nog kan förälskelse skapa samma reaktioner som stress.
Det brukar lugna sig efter ett tag så att du kan äta fast du fortfarande är förälskad.
Blir lite deppig!
Du är lyckligt kär men känner dig ändå nere.
Det finns de som säger att förälskelse ibland får samma saker att hända i kroppen som när man blir deprimerad.
Hur det än är med den saken så är det förstås jobbigt.
Var snäll mot dig själv och fortsätt göra saker som gör dig glad.
Orolig– tänk om det tar slut?
Ja, så är det ofta. När man är kär i någon kan man såklart bli rädd att mista den.
Det finns ju aldrig några garantier om evig kärlek och lyckliga slut.
Att vara nervös och ibland känna sig osäker på kärleken hör till och händer alla någon gång.
När du vill vara med någon, så börjar du fundera över om du verkligen duger åt en sådan fantastisk person.
Egentligen handlar det om att våga lita på sig själv.
Att lita på att man är en person som är värd att älskas av dem man älskar.
Lita på att det som känns bra just nu också är bra.
Tänker på det dag och natt!
Du kan inte sluta prata om hur fantastisk din kärlek är. Varenda liten detalj i ert senaste möte blir jätteviktig.
Kärleken tar massor av energi, oavsett om du är tillsammans med någon eller inte.
AVSTÅNDSKÄRLEK!
Varför blir man inte automatiskt kär i dem som är kära i en själv, och tvärtom?
Det vore ju så bra om kärleken liksom smittade av sig.
Om man då blir förälskad i någon som inte är kär tillbaka, då är man säker.
Då kan man leva ut det där ordentligt i fantasin.
Drömma om hur fantastiskt det skulle vara om det var verklighet.
– Man lär sig något av det.
Man prövar på alla dessa känslor.
Så småningom vågar man också i verkligheten.
– Det kan också vara härligt att gå och längta och tråna.
Ibland kan kärleken göra en rädd också.
När allting funkar, när man har träffat någon som man är så förälskad i att det känns i hela kroppen och han eller hon är det tillbaka, då blir man ju samtidigt sårbar.
För det kan ju hända att den andra gör slut.
Det konstiga är kanske att man blir rädd och modig på samma gång.
Man kan ju också börja säga och göra sådant som man inte annars vågar.
FÖRÄLSKELSE GER ENERGI!
När man är kär pumpas hormoner ut i kroppen och håller ibland energin på topp i veckor, kanske månader.
KÄR OCH GLAD!
Det händer mycket med kroppen när vi är kära.
Vi blir trevligare, öppnare, gladare.
Ögonen blir klarare.
Huden får en ny lyster.

Puuh.
Det verkar inte lätt att bli kär, men jag har fått några tips på vägen.
Minns inte när jag var kär sist, enligt vad som stod på Google så kanske jag aldrig varit det på riktigt, kanske bara trott det.

Just nu är väl första gången på länge som jag erkänner för mig själv att jag behöver en kvinna i mitt liv.
Det vore inte helt fel.
Fast jag ärnog ganska svår att leva med, är van att få som jag vill, har ju haft träning på detta som ungkarl.

Har en riktig favorit, kanske lite av min drömkvinna.
Mel C från Spice Girls.
Det är något behagligt över hela hennes person, sedan sjunger hon min favoritlåt "first day of my life".
Det är inte för att hon är en stor artist, utan hela hennes uppenbarelse tilltalar mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0