Härkdödare

Lyckades i onsdags döda Härken. Motorn ska på E4 efter lång och trogen tjänst och det är nog många som drar en lättnandes suck.
Jag tycker dock att Härken var en pickup med personlighet. Gammal, givetvis, men Härken gjorde sitt jobb.

Förtydligande - Härken var jobbets transportbil.

Har nu bestämt mig att jag ska flytta in till Piteå. Jag har ju inget som håller mig kvar i Norrfjärden längre.
Jag behöver umgås med människor som inte bara pratar handboll, har faktiskt träffat några trevliga kvinnor, så man vet aldrig.
Alken kanske blir kär.
Det är heller inte nån som kommer förbi och hälsar på och jag är trött att sitta ensam hemma jämt.
Bor jag i Piteå är det enkelt att gå på krogen om man känner sig ensam och vill ha socialt umgånge.
Sedan känns det som om jag behöver en nytändning i mitt liv och en del i det är att flytta.
Har bott i Norrfjärden i hela mitt liv så det är dax att bryta upp.
Göra nåt nytt, göra nåt oväntat, har blivit så mycket förändrad på sista tiden, till det bättre, mår så otroligt bra, bryta det liv som jag levt.
Nu är det dax för den nya Mats.


Har lagt av som handbollstränare och känner faktiskt ingey sug att fortsätta heller.
Tycker att jag har gjort mitt inom handbollen, men det är klart kommer nån med en riktig utmaning så vet man aldrig, men som jag känner nu så ska det i så fall vara ett seniorlag.

Hade också turen att få punktering den dag det regnade som mest, av alla dar man kan få punktering måste det vara den dag det regnade mest. Lagen om alltings jävlighet, eller så var jag bara inne i en oturperiod. Dagen efter skar Härken, skulle träffa AF om min fortsatta anställning på Piteå SUmmergames, men min Arbetförmedlare blev sjuk. Ska göra ett nytt försök på tisdag, så jag får se, skulle bara vara så bra om jag fick fortsätta, trivs otrologt bra, med trevliga arbetskompisar.
Det har också hjälpt mig med min rehabilitering, har ju aldrig mått bättre i mitt liv.
Livet leker så det gäller att ta vara på den möjlighet som jag har fått, "Living my life", fullt ut.




Kommentarer
Postat av: Elli

Härligt att höra :)

2011-09-17 @ 13:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0