Hemresan.

På morgonen så kom man och tog prover så vi kunde skickas med. Min rumskompis L hade hade fått dramatiskt höjd puls, och kanske var tvungen att stanna kvar till dagen efter. Fortfarande så tänkte jag inte på varför jag hade fått ta prover varje halvtimme, och dom andra bar varje timme.
Förklaringen fick jag när kirurgen kom på ronden. Det var bara jag som inte fick något sjukintyg. Det hade blivit blödningar i min mage vid stygnen, så det var därför som jag blev kollad hela natten.
Mina rumskompisar fick åka men men jag skulle ta mer prover. När dom tar blodprover på mig så har dom svårt att hitta mina blodådror. Dom fick sticka 10 gånger för att hitta mina blodåror, och då blev det på foten. När sedan blodprovet kom så fick jag besketet att jag måste stanna kvar ett tag till. Efter ett sista blodprov kl.18 så fick jag åka hem. Vilken lättnad. Hade ganska mycket värk men tog några tabletter och gick sedan till sängs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0