Personlighets test

Jag har gjort en personlighetstest på nätet och fick följande resultat.
Jag är en ÄVENTYRARE/diplomat
Jag är en mycket spontan person som alltid gillar att pröva nya saker. Nya och oförutsägbara situationer stör mig inte utan jag finner dem bara utmanande och spännande.
Jag är ofta fokuserad, har lätt att sätta prioriteter och kan enkelt ha många projekt igång samtidigt.
Det gör att jag ibland far runt som en virvelvind för att hinna med alla mina olika projekt.
Jag har en stark känsla för vad som är sant och verkligt och jag gillar att leva här och nu.
Men, jag har en livlig fantasi som gör att jag ibland kan förflytta mig från tid och rum och vara extremt kreativ.
Jag har humor och kan skratta gott åt mig själv och jag gillar att underhålla andra.
Jag är en god lyssnare och talare och har mycket medkänsla.
Jag visar ofta ett genuint intresse för andras behov och känslor och vill hjälpa andra så mycket jag kan.
Men, samtidigt är jag lättsam. Min avsaknad av fördomar, min öppenhet mot andra och deras åsikter, min förmåga att kompromissa och mina ibland roliga påhitt gör mig populär och till en utmärkt vän.
Mina mest utmärkande personlighetstyper
 • Min mest utmärkande personlighetstyp = Äventyrare
• Min näst mest utmärkande personlighetstyp = Diplomat
Så här ser min personlighetstyp ut: Vi har alla drag av alla fyra personlighetstyper inom oss, men det är nästan alltid en personlighetstyp som är dominant. Vi kallar det för den mest utmärkande personlighetstypen.
Personlighetstestet identifierar även mina minst utmärkande eller sekundära personlighetstyper.
 Vissa delar av denna personlighetstyp kommer att visas men inte i lika stor utsträckning som din mest utmärkande personlighetstyp.
Beskyddare, 23%: Vanligtvis väldigt populär. Starka band till hemmet och familjen. Uppträder lugnt och oroar sig sällan. Är ofta konsekventa, lojala och beskyddande.
Äventyrare, 29%: Känd för sin energi, starka kreativitet och spontanitet. Söker spänning, gillar risker och njutning. Gillar intellektuella utmaningar, är nyfiken men inte lätt att övertyga eller påverka.
Diplomat, 26%: Har förmågan att se helheten och planerar långsiktigt. En intuitiv tänkare som är flexibel, verbal och socialt begåvad. Fantasifull, empatisk och omhändertagande.
Ledare, 22%: Djärv, nyskapande och rak. Bra på abstrakt tänkande och kortsiktig planering. Ofta bestämd och ganska tävlingsinriktad. Målmedveten och effektiv.

SÅDAN ÄR JAG:
Jag är mycket intresserad av, vad som pågår i min omgivning.
Jag gillar att prata med andra (nästan oberoende om vad det handlar om) och att vara med, där "det sker".
Jag använder troligtvis min kalender för att hålla koll på de saker Jag skall komma ihåg.
Jag fattar snabbt beslut.
Därför kan min omgivning uppfatta mig som lite dominant emellanåt.
Jag fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör.
Jag är en kreativ person, som gillar att experimentera.
Jag tänker logisk och värdesätter problemlösning där jag får använda huvudet.
Jag är en ärlig och renhjärtad person, som bedömer andra människor utifrån samma värderingar som jag bedömer mig själv.

Det är konstigt vad som man får veta om sig själv bara på att svara på några frågor. Ganska mycket stämmer in på hur jag är så det känns på ett sått lite skrämmande vad som kommer fram bara för man svarar på några frågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0