Värme äntligen

Nu verkar värmen vara på väg. Jag har faktiskt hunnit och fiska gädda för 4 dar sen. Det var en sorgens fisketur, linan gick av och jag tappade mitt favoritdrag, ett Toby vass. Det var mitt sista drag som har vassprötet kvar. Fick 3 gäddor dens största på 2,4 kg.
Tappade ganska många gäddor beroende på alla dessa jävla näckrosor som gäddorna kör fast i.
Ska flytta om båten i veckan, dax att hälsa på fiskjusen igen, och kanske få en riktigt stor abborre.
Jag längtar till att få mete abborre på mörtbit, det är kul man vet att det är abborre, gädda eller öring(?) som hugger.
Ska förhoppningsvis upp till Bänkerträsk, några dar i sommar, och fiska abborre.

Jag skäms lite grann, glömde bort att Idkungen fyllde år igår. Får väl gottgöra detta med att låta honom få största abborren nästa gång vi ska mete. hehehehe.
En stämningsfull bild en försommarkväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0