Hittade båten

Igår fick jag ett samtal där Robin hade hittat min båt vid Storbron. Jag for dit och sedan kom AH och hjälpte mig flytta båten från Bron upp till piren nedanför Micke.
En åra var borta, medan den andra var avbruten, det låg en oöppnad Sprite burk i båten vilket tyder på att det var ungdomar som tagit min båt och åkt nerför Alterälven.
Det känns bra att båten är tillbaka men det är förjävligt att man inte kan få ha sina saker ifred.

Nu kanske sommaren inte blir så dålig jag måste bara skaffa mig nya åror och årtullar, eftersom de saknades två åror plus en årtull. Kanske jag får min storabborre i alla fall, ska försöka med mörtbit och en specialare som jag återkommer med.
Idag har det varit lite kallare och ska tydligen vara så över helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0