Brutna revben?

Andra bryter sina nyårslöften men jag börjar det nya året med att bryta revben. Igår skulle jag steka regnbåge och behövde köpa grädde. Jag tog cykeln och åkte iväg. När jag kom runt hörnet är det en isfläck som jag vet om, har tidigare varit på väg att ramla där. Framhjulet slogs undan och jag föll handlöst i backen med armbågen under mig. Normalt så ställer man sig fort upp och kollar så ingen har sett vurpan, men jag tappade luften så jag låg kvar i 10 sekunder.
När jag ställde mig upp så kände jag att minst 2 revben fått sig en rejäl smäll och det gjorde jätteont i högra låret. Jag hade lägenhetsnyckeln i fickan och hade landat på den. Jag sköt cykeln till Brillans och gick in där, jag hade aldrig kunnat gå in på ICA just då. Tina med Dylle och Anders var där och jag kom in dubbelvikt och såg ut som ringaren i Notre Dame. Förresten jag ser ju ut som ringaren i Notre Dame i Vanliga fall. Satt kvar och pratade ett tag sedan kom Erica och hennes nya pojkvän Petter och ville spela tärning. Jag spelade några spel innan jag fick ge upp, det gjorde bara för ont.
Jag gick sen in på ICA för att köpa det förbannade gräddpaketet och träffade där Larrs, Karin, Peter och Jenny. Kul att träffa Jenny, henne har jag inte träffat på 3 år.
Når jag kom hem så stekte jag regnbåge med potatismos till. Gud va gott. Jag gjorde sedan små portioner som jag fryste ner.
Såg sedan några filmer
Seven med Brad Pitt, konstig film det var så mörka sener hela tiden, vet man inte vad lampor är.
Den får 2 kroningar är inte en sån film jag gillar.
Har även sett, På andra sidan häcken, en barnfilm typ Ice Age, den gillade jag.
Den får  5 kroningar, d.v.s. toppbetyg.



Jag har inte sovit så mycket i natt, jag har bara kunnat sova på vänster sida i ett visst läge, så fort jag har rört mig så har det gjort ont. Det blir att vara hemma ett par dar och ta det lugnt. Skulle bara ha en snygg kvinna som duschar mig - hihihihi. Det var faktiskt inte så lätt att tvåla in sig när jag duschade i morse, så for jag lyfter höger arm för högt, gör det ONT.
Men jag ska inte klaga, när jag hade streptokocker på smalbenet, också det efter en cykelvurpa, hmm - ska kanske skaffa mig stödhjul, jämför med det är det bara en småsak att bryta revben. Jag hoppas att jag slipper uppleva den smärtan igen, det höjde min smärttröskel rejält.

Ska se på skidor idag och kanske någon mer film sedan ska jag se ishockey i kväll, småkronerna spelar semifinal i VM.

Jag har äntilgen fått tid för röntgen av mitt knä, ska det den 19 januari,22 januari ska jag få genomlysning av ögonbottnarna. Hoppas bara att jag får göra allergi utredningen snart, så jag vet vad som jag är allergisk mot. Det känns lite obehagligt att inte veta, det kan ju hända blixtsnabbt att jag får en allergireaktion.

Jag har också ett Nyårslöfte som jag ska försöka hålla, men jag talar inte om vad det är - ännu.

Ny smärtrapport i morgon från veklingen Kroningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0