4 timmar

Har faktist sovit ca. 4 timmar i natt, totalt har jag väl sovit 10 - 12 timmar sedan i fredags men jag är ändå inte helt slut, trodde jkag skulle vara tröttare. Det blir långsamt bättre men i vissa lägen "bränner" det till i revbenen, det är inte som den vanliga smärtan. Oftast är det när jag ska böja mig ner eller sträcka mig som det gör ont. Fick svaren på urinprovet angående äggvita i urinen efter urinvägsinfektionen som jag haft. Proverna var ok. Det är nu endast blodtrycket som är problemet förutom vikten och knäna.
Jag har lagt en målbild på hur jag ska kunna nå min matchvikt. Vad jag menar med matchvikt är när jag själv är nöjd med min kropp inte när andra är det, förresten så har jag aldrig brytt mig tidigare heller, men det har varit min självförnekelse som har satt mig i den situationen, jag har inte insett har mycket övervikt jag har haft, utan gömt mig bakom "den glada Mats". Just nu har ska jag spela in på band några mentala skaer. Jag behöver bättra på min självbild och självkänsla. Jag ska göra ett föredrag om mina erfarenheter av viktminskningen och räknar med att vara klar till hösten.
Småkronerna fick stryk i JVM finalen mot Canada, men det är svårt att spela mot domarna också. Domarna klarade inte trycket från hemmapubliken, men gjorde i allafall en bra insats. Annars är jag inte så intresserad av ishockey, bara om jag ser ett alg som jag håller på. Snart börjar handbolls-VM för herrar, den 17 januari. Ska bli kul att följa Sveriges unga lag och hoppas att dom kommer bland dom 6 bästa, det är ingen omöjlighet.
Nu ska jag höra på mitt nya mentala band.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0