Fiskematchen

Har varit på Holsträskpremiären idag. Totto kom förbi 06.30 en halvtimma tidigt som vanligt. När vi kom fram till Holsträsket så var det bara en bil där, Jag han först ner till isen så jag blev den som var där först. Vi passade på att elda och fika innan vi började göra klart för att fiska. Jag prövade en ny grej med bottenmetet, jag satten en Powerbitkula och degkula och det gav resultat, jag fick en regnbåge direkt. Sedan fick jag en till på det spö jag höll i samt tappade en stor soim var halvvägs upp ur hålet, blev lite för kaxig som vanligt. Totto fick en innan vi skulle åka hem så våran fisketävling är oavgjort och avgörandet blir i Vitsjön på den premiären i slutet på februari. Leif ringde mig i kväll och ville fara iväg och fiska i morron så det blir 3 dar med fiske inte illa. Jag har 2 nya grejor som jag ska kolla men jag säger inget förrän jag har testat, ifall det inte funkar så blir jag säkert idiotförklarad. Så jag behåller det för mig själv kanske även om det fungerar, jag har kanske kommit på något bra, vem vet inte jag. Är faktiskt ganska pigg just nu, jag sov 5 timmar sedqan jag kommit hem vid 2 tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0