Minskat omfång.

Äntligen är jag tillbaka och bloggar. Jag har efter operationen helt ändrat uppfattning. Var helt inne på att väga mig varje dag och mäta hur mycket jag minskat i omfång.
Jag kom till den insikten att det är knäckande att hela tiden tävla mot siffror ibland går man upp lite men det kan skilja bara från dag till dag.
För att inte bli nervrak så har jag bara vägt mig ibland, och det har fungerat bra. när man mår så bra som jag mår nu, så är det ingen ide att slösa energi på saker som jag inte behöver.

Jag har upplevt första frågan att de flesta ställer när man träffar dom är
-Hur mycket har du gått ner i vikt?
Ytterst få frågar hur jag egentligen mår, vilket jag upplever som trist, man ser inte mig som människa utan bara min vikt, så det känns sorgligt.
Jag vet att man menar väl, men när man haft problem med vikten i hela sitt liv, vill man inte hör frågan om hur mycket man gått ner i vikt. Kanske det är mig det är fel på, men det är ju trots allt mitt liv.
Jag är kung över mitt eget liv och kommer alltid att vara det.

Jag har fått brist på B12 vitaminer och med detta kommer håravfall. Har även blivit jaktosintollerant, men testar nu en tablett som heter Prolaktas. Den innehåller Laktasenzym och Probiotika. Har prövat den en vecka och det har fungerat bra.
Har faktiskt mått mitt omfång idag. Totalt har Mats minskat med 88 cm.
Vänster vad 2 cm
Höger vad 2,5 cm
Vänster lår 6 cm
Höger lår 5 cm
Under arm vänster 4 cm
Under arm höger 3,5 cm
Över arm vänster  5 cm
Överarm höger 4 cm
Midja 12 cm
Bröst 15 cm
Axlar 29 cm

Som syns så har den mesta minskning varit på överkroppen, vilket känns bra. Tyvärr har jag inte kunnat bada i varmvattenbassängen i Öjebyn, den häller på att renoveras, öppnas kanske under oktober.
Innan operationen så gjorde det en otroligt bra träningsmetod. Jag kör 4 dar i veckan för jobbet och brukar lägga in ytterligare 1 - 2 pass beroende om det finns tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0