Snitt 4,5 hg

Sedan operationen har haft en viktnergång på 4,5 hg per dag. Fast det är ju fullt förståeligt, när man bara äter 1,5 dl flytande per måltid, 6 gånger per dag.
När jag hade druckit Allevo i 6 dar, fick jag lite abstinens. Till och med gardinerna såg goda ut. Jag blev så sugen på all sorts mat, det var ganska obehagligt.
Igår 10 dar efter operationen, 10 dar av flytande mat, fick jag igen den där konstiga känslan, av att jag vill ha mat att tugga på. Trodde faktiskt inte att det kulle vara sån kraftig känsla, men jag känner igen den från alla mina försök till bantning. Skillnaden är att nu måste jag undvika alla sådana återfall, jag vill inte råka ut för "dumping" på grund av att min hjärna, försöker lura min kropp.
Gastic-bypass operationen har gett mig ett verktyg som jag måste vara rädd om. Känslan att till hösten köpa nya kläder, är något som jag längtar till. Jag måste ju ha en ny vintergarderob. Fast det som jag längtar mest till är att ställa mig på vågen och se att jag väger under 100 kilo. Jag vet att jag kommer att börja gråta av lycka den dagen, jag kan nog inte beskriva den känslan som jag kommer att känna då- Det kanske låter lite konstigt, men jag är en känslig person, som har lätt för att gråta.
Redan nu bara 11 dar efter operationen, har jag en känsla i kroppen som är svår att beskriva. Allt känns så positivt, är beredd att ändra mitt liv totalt, kanske flytta från Norrfjärden, man vet aldrig.
När jag kom hem från operationen, spelade jag en speciall låt om och om igen.
"The first day of my life" med Mel C, den speglar de känslor som finns för mig just nu, jag har ju börjat ett nytt liv.



Jag är riktigt spänd på hur mitt nya liv kommer att se ut, om det blir någon skillnad eller om det bara är en fasad som jag har byggt upp.
Hur det är att få självkänsla, självförtroende samt att ha en kropp som inte tynger mina leder och inte minst behöva gömma sig för folks blickar och fördömmande kommentarer.

Operatinen har överträffat alla mina förväntningar och då har det bara gått 11 dar sedan operationen. Jag ska ta min sista spruta med blodförtunnande ikväll, har 4 tabletter kvar av magsårsmedicinen. Har dragit ner på mina smärtstillande tabletter, tar bar en Panodil på morgonen. Givetvis har jag alltid med mig Tramadol och Panodil ifall det skulle uppstå några problem, men det känns som om jag ska klara mig utan. På tordag ska jag börja med riktig mat i pure' konsistens, längtar redan och det ska bli skönt att inte bara äta flytande.
Livet är underbart.

Kommentarer
Postat av: Elli

Hej Mats



Lär mej mkt genom att läsa din blogg. Hur jag ska tänka å förbereda mej innan min op.



Ha det gott:)

2011-05-16 @ 09:53:50
Postat av: Jessica

Hej Mats! Skickar nu med denna kommentar en liten bloggutmaning. Du kan kolla upp utmaningen på min blogg.

2011-05-24 @ 19:14:33
URL: http://minytajustnu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0