Såromläggning

När jag vaknade i morse, så åkte jag till Vårdcentralen och köpte lite förbandmaterial.
När jag la om såret så såg det bra ut, så det verkar inte vara någon fara. Ifall det blir några mer besvär så ringer jag till Sunderbyn, för att få upplysningar.
Jätteblåmärket som jag har på magen har börjat att bli mindre, så det är bra.
Läkaren i Sunderbyn sa att man skulle vistas mycket ute i solen, så jag försöker att följa detta så gott det går.
Jag var rädd för att ta sprutorna med blodförtunning själv, men det var faktiskt ganska lätt. Nålen är vass och ganska liten, sedan nyper man ihop ett veck på magen där man sätter i sprutan. Det känns faktiskt ingenting, där ser man hur det är när man har fobier.
Idag känns det riktigt bra och känslan att man har börjat ett nytt liv är ganska påtagligt. Längtar bara till när jag ska börja köpa nya kläder. Klarar mig ganska bra under sommaren, men till hösten blir det att shoppa kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0