Skarpt läge för operation


Trots att bilen inte startade igår i 32 graders kyla, startmotorn slutade fungera, så svävar jag på moln idag.
Ska kolla idag om bilen startar och om jag eventuellt måste skaffa mig en ny startmotor. Har kollat på Bildelsbasen och en ny startmotor kostar mellan 3- 400 kronor. Hopas att den bara mådde dåligt på grund av kylan och börjar fungera när det blir varmare. Är ledig från Summergames idag för att jag ska försöka få igång bilen. Hmm, jag som har tummen mitt i handen, men det ska nog gå bra.

På precis en månad, dvs. 25 mars kl.15.00 ska jag träffa diabetessköterskan på Norrfjärdens Vårdcentral. Nu börjar det bli skarpt läge för operation. Har kollat med en tjej, som ska operera sig snart, hur lång tid det tog, för henne mellan provtagning och tid för operation.

Från provtagning tills hon fick träffa åka till Sunderbyn och träffa operationsläkaren, tog en vecka. Operationstiden blev fyra veckor senare.                                                        
Med samma tidsschema för mig blir det följande.                                                                                              
Provtagning 25 mars, jag får träffa läkaren 1 april och operationen blir 1 april och operationen blir 29 april men i så fall skulle jag tro att operationen blir mellan 2 till 6 maj. 

Mitt närmsta mål är att gå ner 5 kilo, till 25 mars och ytterligare minst 10 kilo med nutrilettkuren.

Det känns som om denna dag är den bästa dagen i mitt liv, men det kommer flera bra dagar som kommer att slå denna dag. Nu gäller det att på allvar börja leva med det ätschema som jag ska leva med resten av mitt liv.

”I LOVE IT”

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0